Nový autobusový terminál chtěli v Tanvaldu i Železném Brodě. Dotace se ale loni podařilo získat jen Tanvaldským, a i přes řadu úskalí se v srpnu začalo stavět. Stavba za více než sedmdesát milionů korun, díky které už cestující přestupující z busu na vlak nebudou muset ujít skoro kilometrovou štreku, by měla být dokončená v září příštího roku.

Zmiňovaný podíl města čítá šestadvacet milionů korun. „Díky dobrému hospodaření v uplynulých letech si město na svůj podíl vytvořilo dostatečnou finanční rezervu. I tak ale stále nevzdáváme jednání s dalšími stranami ohledně jejich případného spolufinancování,“ řekl Deníku starosta Tanvaldu Petr Polák.
Vzhledem k probíhajícím jednáním ale nechtěl být konkrétní.

Původní obavy, které pramenily z případného nevyplacení sedmi a půl procentního státního příspěvku k získané šestačtyřicetimilionové unijní dotaci, zmizely už před několika měsíci, kdy zastupitelé rozhodli, že město do projektu půjde tak jako tak.

Důvod byl jasný. Město nový terminál potřebuje. Lidé, kteří chtějí v Tanvaldu přestoupit z vlaku na autobus, nebo naopak, totiž musejí nejprve překonávat bezmála kilometrovou vzdálenost mezi oběma nádražími. S tím bude konec, protože nový autobusový terminál vyrůstá hned u vlakového nádraží v Krkonošské ulici na Šumburku.

Součástí stavby bude i kruhový objezd, který vznikne v prostoru u stávajícího parkoviště u prodejny sportovních potřeb.
„Byla to podmínka dopravních policistů. Okružní křižovatka zamezí protisměrnému vyjíždění na silnici I/10,“ řekl před časem Deníku vedoucí odboru rozvoje tanvaldské radnice Jiří Onderka.

K novému terminálu připadne i parkoviště a také veřejné toalety. Autobusová stání budou krytá.
Kvůli stavbě ještě musí dojít k přemístění překladiště Českých drah a k přeložce kanalizačního sběrače z Desné.

Současné tanvaldské autobusové nádraží je spíš jen prostranstvím s několika zastávkami. Ty by i v budoucnu měly zůstat zachované. Toto stání je totiž klíčové pro lidi sjíždějící se do centra.