Jak si mají učitelé poradit s problémovými žáky, zachovat svoji profesní tvář a zároveň vztah k dětem nebo jaké knižní tituly jim pomohou ke správnému přístupu k jednotlivci, napověděl včerejší Trenažér sociální odolnosti a asertivity ve škole, který pořádalo Centrum vzdělanosti Libereckého kraje ve Spolkovém domě.
Sedmnáct učitelů si vyzkoušelo i modelové situace z oblasti školy, rodiny a mimoškolního života. „Například u romských dětí je důležité zapojit přátelskou sílu, umět s nimi hovořit,“ vysvětlil psycholog Zdeněk Šimanovský, který seminář vedl.
Na semináři zaznělo nespočet příběhů, které plynuly z osobních zkušeností učitelů. Na modelových situacích si pak lépe vysvětlili, jaký přístup k jednotlivci zvolit. „Dětem je také třeba dát prostor, je chyba držet je v lavicích. Například problémy s vyrušováním mají více žáci, kteří nejsou ve sportovní třídě,“ uvedl Šimanovský. I učitelé se musí nadále vzdělávat, aby co nejlépe zvolili správný postoj a způsob jednání.⋌