Žáci čtvrtého ročníku ZŠ Mozartova celé dva měsíce intenzivně pracovali na historickém projektu Středověk – období Karla IV. Své dvouměsíční úsilí pod vedením třídní učitelky Aleny Srbové završili závěrečným vystoupením pro rodiče.
„Děti byly nadšené. Někteří však měli z vystoupení strach a tak, přestože se texty naučili na zpamět, někteří četli,“ uvedla třídní učitelka Alena Srbová s tím, že projektové vyučování začala zkoušet již před deseti lety.
Projekt Středověk – období o Karlu IV patřil mezi ty dlouhodobé. Na ZŠ Mozartova se však zabívají i těmi krátkodobějšími, na kterých žáci pracují přibližně jeden nebo dva týdny. „Vždy se projekt pojí s místu nebo výuce. Nyní před návštěvou planetária mám pro děti připravený projekt Palubní deník,“ doplnila Alena Srbová.
To že projekty sklízí úspěch dokazuje i přítomnost žáků, kteří si již projektovou výukou prošli. „Tak jako dnešní žáci čtvrtého ročníku i mi jsme předvedli svým rodičům období Karla IV a jsme rádi, že jsme si tuto formu výuky mohli vyzkoušet,“ řekla děvčata dnes již devátého ročníku základní školy.
Projektové vyučování rozvíjí u dětí široké spektrum dovedností a vědomostí. Například to je tvořivost, rozvoj analytických a syntetických schopností nebo rozvíjí myšlení. Žáci se také přirozenou cestou učí pracovat v kolektivu i samostatně.
„V rámci projektu si sami děti musely vyhledat letopočty, vytáhnout nejzákladnější myšlenky. Vymyslely také scénky oblečení i masky,“ dodala Srbová.
Základní škola Mozartova neni jediná kdo své žáky vede k projektové výuce. MV počtu projektu se mezi favority jistě řadí také Základní katolická škola. „Každoročně s dětmi připravujeme projekt indický den. Nyní se chystáme na projektový den o zvířatech spojený s návštěvou zoologické zahrady v Liberci,“ zmíňila ředitelka Základní katolické školy Jana Kocourková.