Objednávání na úřad funguje ze dne na den. V praxi to znamená, že pokud zavoláte v pondělí, počítejte se schůzkou pouze v úterý. Ale pozor. Volejte už časně ráno, jinak se na vás nedostane. „Úřednice objednávají pouze ze dne na den. Na registr vozidel jsem volala zhruba v 11 hodin dopoledne, to už měli na druhý den plno. Na následující dny neobjednávají, musíte si zavolat znovu. Nejlépe hned druhý den ráno,“ popsala svoji zkušenost pětatřicetiletá Klára z Jablonce nad Nisou.
Pracovníci jabloneckého magistrátu si schůzky s klienty sjednávají po půl hodinách v rozsahu úředních hodin platících před vyhlášením nouzového stavu. „Cílem je, aby se lidé v budovách nepotkávali a kontakt mezi klienty i úředníky byl minimalizovaný,“ vysvětlil tajemník jabloneckého magistrátu Marek Řeháček.
Zatímco v minulých týdnech úřad odbavil jen akutní případy, nyní úředníci nechali na lidech, aby sami zvážili, co považují za nezbytně nutné k vyřízení. „Ono je těžké určit, které věci jsou aktuální. Nutný může být i pas pro dítě, který je důležitý pro zařízení úředních záležitostí v zahraničí,“ dodal Řeháček.
Platí tedy, že na jabloneckém magistrátu od pondělí 20. dubna fungují všechny odbory. Vyřídit si tak můžete například občanské, řidičské či cestovní doklady, veškeré poplatky, sociální záležitosti a další. Jen je třeba se včas objednat.
Magistrát úplně zrušil úřední hodiny 16. března na všech svých pracovištích. „S klienty jsme komunikovali telefonicky nebo elektronicky. V nutných případech bylo možné si sjednat schůzku. Odbavili jsme několik set klientů,“ popsal Řeháček.
Úředníci tedy předtím neakutní záležitosti klientů neřešili. Nad lhůtami proto přivírali oči. Své o tom ví Leona, která chtěla přihlásit auto, když měl magistrát zavřeno. „Sice mě vyhodnotili jako neaktuální případ, ale slíbili, že zohlední i platnost evidenční kontroly, kterou už mám udělanou. Tak snad to tak bude,“ podotkla.
Také Krajský úřad Libereckého kraje opět zavedl úřední hodiny. Soustředí se však jen na některé dny v týdnu. Úřaduje se tak v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin. „Stále však upřednostňujeme písemný, elektronický nebo telefonický kontakt před osobní návštěvou klientů. V případě, že bude pro občana nezbytné na úřad dojít osobně, musí se nejprve telefonicky spojit s příslušným úředníkem a při návštěvě respektovat hygienické a preventivní zásady. Kontakt s úředníkem bude až na výjimečné případy umožněn pouze ve vestibulu budovy úřadu,“ zmínil mluvčí kraje Filip Trdla.
Mezi hygienické a preventivní zásady patří například povinnost dodržovat dvoumetrový odstup, využít umístěný stojan pro dezinfekci rukou, vstup pouze s ochrannými prostředky dýchacích cest. „Klient dále nesmí vstupovat do úřadu v případě, že pociťuje příznaky respiračního onemocnění,“ doplnil Trdla.