Nejhorší byla bezradnost

„Obě jsme v tu chvíli nevěděly, co máme dělat. Takové jednání nás skutečně šokovalo. Když jsme tam byly pro certifikát, který se musí každoročně obnovovat, naposledy, vše proběhlo bez problémů, obsloužila nás ochotná paní a trvalo to do dvaceti minut. Teď jsme dorazily na poštu těsně po páté, ještě mělo být dlouho otevřeno, ale ve finále nám sdělili, že blokujeme přepážku a ať přijdeme jindy, nebo ať jedeme na poštu, která má otevřeno déle,“ líčí starostka Zásady Libuše Ducháčková.

Jak dále uvádí, nevadilo by jí přijet jindy, kdyby pracovnice za přepážkou, případně posléze další přivolaná pracovnice, přiznaly, že to nezvládnou a snažily se domluvit na jiném termínu návštěvy.

„Nic takového se ale nestalo a naopak nám ještě s úsměvem bylo sděleno, ať jdeme jinam. A to považuji za jednání, ke kterému nesmí docházet. Kdyby se to dělo častěji, dokonce například u starších lidí, bylo by to opravdu napováženou,“ poznamenala Libuše Ducháčková.

Pošta: Je to výjimečný případ

Podle oficiálního vyjádření České pošty se ale jedná o výjimečné pochybení. Oblastní ředitel Tomáš Plíhal se v úterý spolu s vedoucí jabloneckého pracoviště osobně přijel starostce omluvit a celou situaci objasnit. Setkání se měl původně zúčastnit i redaktor Deníku, ředitel pošty ale účast médií odmítl.

Deníku se nakonec přes tiskovou mluvčí České pošty podařilo sehnat vyjádření severočeského provozního ředitele Vojtěcha Krepindla.
„Jedná se o jednoznačné pochybení pracovnic pošty Jablonec 1, které budou přísně potrestány,“ komentoval Krepindl.

Starostka omluvu přijala

Starostka Zásady byla s návštěvou a vyjasněním situace spokojená. „Padla omluva a bylo nám řečeno, že podobné jednání ze strany pracovnic už se nebude opakovat,“ podotkla Libuše Ducháčková.