Nejméně dvakrát již uvázly soupravy rekonstruovaných vozů s názvem Regionova na trati Tanvald – Harrachov. Jednotky Regionova jsou rekonstruovanými vozy staré i čtyři desítky let. „Tyto vozy jsou vhodné spíše do rovinatých úseků, již z toho důvodu, že mají poháněnou jen jednu nápravu a pokud spadne sníh ale i listí, mají problémy strmější trať zvládnout,“ konstatoval Milan Šmol z Železniční společnosti Tanvald.
V současné době hledají řešení situace České dráhy i KORID LK, společnost koordinující veřejnou dopravu v kraji. „Možným řešením by bylo nasadit Regionovu jen do Tanvaldu, kde by cestující přestupovali na jiný vlak,“ uvedla Markéta Krausová z tiskového oddělení ČD. Liberecký kraj se prostřednictvím KORID LK snaží dojednat provoz na trati v komplexnějším provedení. „Byli bychom rádi, kdyby dopravu na celé trati Liberec – Harrachov České dráhy provozovaly se soupravami, které se na této trati již v minulosti osvědčily,“ řekl Petr Prokeš, ředitel společnosti KORID LK.
Podle jeho slov mají ale konečné rozhodnutí v rukou České dráhy. „Pokud by současný stav přetrval, mělo by paradoxně nasazení rekonstruovaných vozů vliv na zhoršení komfortu cestování,“ dodal Prokeš. Kraj se tak bude snažit o změně v dopravě s Českými dráhami dohodnout.
V Libereckém kraji, kde se Regionovy objevily mezi posledními, jezdí soupravy v takzvané soupravě trio s dvěma pohonnými jednotkami, které byly postaveny na základě požadavků kraje s ohledem na náročný horský terén. Cena přestavby jedné třívozové soupravy stála zhruba 37 milionů korun.