Na několika místech je až do 18. dubna omezen provoz v pravém pruhu. "Doprava je zatím řízena jen značkami, s postupem prací budou ale omezení rozšířena a dopravu budou řídit semafory, úsek bude navíc uzavřen pro nákladní automobily," řekl Ivan Matějček z odboru dopravy Libereckého kraje.

Rekonstrukce je další etapou modernizace trati z Liberce do Jablonce, která začala už v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Od té doby prošla modernizací asi čtvrtina dvanáctikilometrové trati. Práce na další etapě odstartovaly v polovině března. Místo tramvají jezdí od té doby mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou autobusy a tak to bude až do března příštího roku. Projekt, který včetně DPH přijde na 286 milionů korun, je největší investicí libereckého dopravního podniku v posledních letech.

Tramvajová trať spojuje Liberec s Jabloncem od roku 1955. Poslední celková rekonstrukce trati spojená s dlouhodobou výlukou se na ní uskutečnila v letech 1972 až 1976. V 90. letech pak byla trať vybavena signalizačním a zabezpečovacím zařízením, nutně ale potřebuje kompletní rekonstrukci. "Kolejový svršek dožívá a hlavně je tam řada dopravních závad, které vznikly tím, že tam tramvaj jezdí už 40 let a mezitím se změnily normy a předpisy," uvedl provozně-technický ředitel Ludvík Lavička.

Celá akce je o to náročnější, že součástí je rekonstrukce inženýrských sítí a na stavbu naváže i rekonstrukce přilehlé silnice I/14 ve Vratislavicích a v Zeleném údolí v Jablonci nad Nisou, kterou připravilo Ředitelství silnic a dálnic. Mimo jiné počítá s rozšířením nejkritičtější křižovatky U Lékárny ve Vratislavicích, kde přibude odbočovací pruh. Rekonstrukce dvou úseků dohromady za bezmála 50 milionů korun výrazně omezí provoz na silnici. "Průjezd pro autobusy a místní dopravu bude zachován, tranzitní doprava bude ale směrována na Jablonec po silnici I/35 přes Rádelský Mlýn," dodal Lavička.