„Když chytnete naložený náklaďák nebo starý osobák, až ke klesání na Rychnov jedete třeba jen šedesát. Řidiči tady pak riskují při předjíždění, protože od dálnice jezdí auta v protisměru dost rychle, ukazuje Jiří Vízek na silnici před sebou. Jedeme z Jablonce po výpadovce na dálnici. Dnes se tu staví. Přibude třetí pruh.
Ředitelství silnic a dálnic vytipovalo v celé republice jedenáct míst, kde se rozšíří stávající silnice prvních tříd. Říkají tomu uspořádání 2+1. Jako první o tom informovala MFDnes.
Jedním z úseků, kde nové uspořádání vzniká, je právě část silnice I/65 od Jablonce po odbočku na Rádlo. „Na podzim letošního roku bude třetí jízdní pruh doplněn a uveden do provozu,“ sdělil mluvčí ŘSD Jan Studecký. Termín dokončení je 2. listopadu, vše za skoro 26 milionů korun
První projekt rozšíření silnice se osvědčil ve Středních Čechách, proto další navazují. „Zaznamenali jsme kladné ohlasy nejen od řidičů, ale i od policie,“ popsal mluvčí ŘSD.
PO CELÉM ÚSEKU
Časem na silnici třetí pruh zřejmě přibude na dalších místech. „Cílový stav je, aby tato silnice byla v celém úseku od křižovatky s rychlostní silnicí I/35 do Jablonce v kategorii třípruh. Realizace bude po etapách, dle složitosti přípravy,“ doplnil Jan Studecký.
Podle studie tak má třetí pruh vzniknout mezi Rádlem a Dobrou Vodou i v klesání mezi Rychnovem a Rádelským Mlýnem. „Pokud vybudují všechny plánované třípruhy, bude silnice kapacitnější a bezpečnější,“ poznamenal vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp.
S třetím pruhem počítají i při výstavbě přeložky silnice I/14 z Kunratic do Jablonce. Tady bude dlouhý osm set metrů.
V KRAJI UŽ JE
V Libereckém kraji před nedávnem otevřeli třetí pruh na silnici I/13 v Jítravě. Podmínkou pro výstavbu třetího pruhu je vyhovující směrové i výškové edení stávající silnice. Dále pak malé množství křižovatek, které by měly být nejlépe mimoúrovňové, a pokud možno žádné sjezdy připojující sousední nemovitosti a pozemky.