Ten, kdo získal nejmenší počet trestných bodů vyhrál. Nejlépe si vedl a se stal celkovým vítězem na sobotním orientačním a turistickém závodu veteránů, který startoval v Železném Brodě, Jiří Filipovský z Jablonce. Úkoly, které plnil na devadesáti kilometrové trase podél Jizery zvládl se svým Triumph Pitfire z roku 1978.

Celkem se na soutěži historických vozidel sešlo padesát sedm účastníků. „Zhruba polovina byla motocyklů,“ upřesnil za pořadatele AMK Železný Brod a ČZ Veterán Team Jiří Havrda s tím, že nejmenší počet trestých bodů z kategorie motocyklů získal Jaroslav Hejral s motocyklem Dněpr K 750, v automobilu si nejlépe vedl celkový vítěz Jiří Filipovský.

Závodníci však nesoutěžili v rychlosti, zato bylo důležité, aby do cíle vůbec dojeli a museli na trase splnit řadu úkolů. Jedním z nich byla jízda zručnosti. Tentokrát oproti létům minulým, kdy svoji zručnost předvedli se svým vozidlem, měli zvládnout jízdu s malým modelem. Na sobotním setkání se nehodnotila jen nejlépe zvládnutá trasa, ale také například nejstarší účastník závodu nebo elegance, kterou hodnotili diváci. „Nejlépe ohodnotili diváci Ford A z roku 1930, jehož majitelem je Pavel Bohuslav,“ řekl Jiří Havrda.

Na sobotním setkání se mezi řady mužů zařadilo i pět žen. Nejmladší Adrianě Svárovské bylo pouhých osmnáct let. „K závodu mě dovedl můj děda a strýc, kteří mají veterány jako svůj koníček. Tedy i já mám ke starým motorkám vztah,“ řekla nejmladší závodnice. Její kolegyně, která si v kategorii žen vedla nejlépe, je už zkušená závodnice. „U nás to je tradice, závodit jezdím již tři roky,“ prozradila Martina Havrdová, která na trasu jela s ČZ 125 T. Soutěžící na „spanilé jízdě“ čekaly i otázky ne z motoristické oblasti. „Soutěžící například museli rozpoznat portréty na jednotlivých bankovkách,“ upřesnil Jiří Havrda.

Na trase závodníky čekala také návštěva muzea v Loukově. Aby si organizátoři prověřili, že tam závodníci opravdu byli, museli účastníci zodpovědět otázky týkající se tamního muzea techniky.

Auta projela trasu ve dvou etapách. Jelikož se jednalo o vozidla vyrobená nejdéle do roku 1980, hodnotila se i kategorie nejstarší motocykl a nejstarší automobil.S nejstarším vozidlem Ford A z roku 1930 závodil Pavel Bohuslav. Závodník s nejstarším motocyklem z roku 1929 Praga 500 BD neměl zrovna v sobotu šťastný den. „Nejprve se závodníkovi ztratily brýle, pak mu vlítl pod kolo pes a dvakrát jsme mu museli dobíjet baterii. Měl zkrátka smolný den,“ zmínil Jiří Havrda.Čtvrtý ročník setkání se konal před budovou Jablonex Group a provázela jím Miroslava Šimková, která nejen motoristy, ale především diváky zasvěcovala do světa motorismu a vysvětlovala zajímavosti jednotlivých vozidel.