Už i vedení města se začalo zabývat záměrem společnosti RWE, která chce k 31. lednu zrušit svou pobočku v Jablonci. Důvodem je optimalizace sítě kontaktních míst. To jablonecké údajně patří k málo frekventovaným a společnost navíc argumentuje tím, že drtivou většinu záležitostí lze vyřešit bez nutnosti návštěvy kanceláře – například telefonicky nebo přes email. Záměr se mnohým zákazníkům přesto nelíbí, nesouhlasně se vyjadřují i zástupci města.

Liberec je pro starší lidi daleko

„Začátkem ledna jsem na pobočce řešil osobní záležitost a na konci jednání mi bylo sděleno, že v závěru měsíce se tato služba v Jablonci ruší. Nebylo mi to lhostejné a informoval jsem se, že v pobočce pracují dva zaměstnanci, kteří za měsíc vyřídí průměrně dvě stě padesát až tři sta záležitostí. Ze zkušenosti vím, že při vyřizování většinou nestačí jedna návštěva a především pro starší generaci může být problém dostávat se od února do kanceláře RWE v Liberci, která je z těch ostatních nejblíž. Vzroste časová i finanční náročnost,“ řekl Deníku František Radkovič z Jablonce, který se žádostí o řešení situace oslovil i zástupce města.

Podle starosty Jablonce Petra Tulpy město o záměru RWE ví a staví se k němu negativně. „Nemůžeme toho ale moc dělat. Stejně jako například energetici jsou i plynaři samostatní a ve chvíli, kdy se rozhodnou, že musí šetřit a zruší některé své pobočky, to zkrátka udělají. Naše stanovisko je ale nesouhlasné, i když chápeme, že krize se promítá i do elementárních služeb občanům. V každém případě chceme sjednat schůzku se zástupci RWE a o věci ještě diskutovat. Co do počtu obyvatel nejsme zanedbatelná lokalita a Liberec opravdu není tak moc blízko,“ vyjádřil se jablonecký starosta.

Společnost RWE k 31. lednu neruší jen pobočku v Jablonci, ale i několik dalších kontaktních míst po celé České republice.

Pobočka v Jablonci není frekventovaná

„V některých městech a regionech registrujeme velký pokles návštěvnosti našich kontaktních míst. Proto jsme rozhodli o jejich optimalizaci. Vedle otevření nových moderních zákaznických kanceláří, například v Praze na Proseku či v Ostravě, jsme se rozhodli také uzavřít některá méně frekventovaná místa, jako je právě pobočka v Jablonci nad Nisou,“ sdělil regionální mluvčí společnosti RWE pro severní Čechy Pavel Zajíc. Nejbližší kontaktní místo pro lidi z Jablonce a okolí tak má být od února v kanceláři RWE v Mrštíkově ulici v Liberci.

Podle Pavla Zajíce klesá počet návštěv v kontaktních místech zejména proto, že zákazníci společnosti RWE stále častěji využívají nových způsobů, jak vyřídit své záležitosti ohledně odběru zemního plynu. „Meziročně jsme registrovali významný nárůst vyřízených žádostí a dotazů prostřednictvím naší zákaznické linky nebo internetového zákaznického servisu. S asistencí operátora na zákaznické lince, nebo pomocí elektronické pošty a speciálních internetových aplikací lze řešit fakturaci, platby, změny výše záloh, reklamace, technické dotazy, či informace o cenách a další záležitosti,“ konstatoval regionální mluvčí společnosti RWE.

Stále ale nelze bez osobní návštěvy kontaktního místa vyřešit úplně všechno. Například nový zákazník kancelář RWE navštívit musí. „Většinu záležitostí už dokážeme vyřizovat bez nutnosti osobního kontaktu se zákazníkem nebo zmocněncem, některé ale stále ne. Připravujeme ale opatření, díky kterým už v brzké době k osobnímu styku vůbec nebude muset dojít,“ poznamenal Pavel Zajíc.