Nikdo z nás nemládne a nikdy nevíme, kdy budeme sami potřebovat pomoc. Mnoho organizací starající se o seniory či osoby se znevýhodněním získalo díky pomoci druhých například automobil. A právě do projektu, který pomůže získat některým institucím vůz, se ročně zapojí desítky firem. Projekt “Sociální automobil” reklamní agentury Kompakt se již dvě dekády snaží zapůjčením automobilu zpříjemnit život dětem i seniorům.

Ve čtvrtek došlo ke slavnostnímu předání vozidla řediteli Domova důchodců ve Velkých Hamrech Čestmíru Skrbkovi. “Jsme moc rádi, že jsme dostali tento vůz. Budou ho využívat zdravotní sestry, které musí objíždět okolí a komunikovat s potenciálními klienty, a zároveň díky němu mohou seniorům dopřát výlety do okolí,” uvádí Čestmír Skrbek. Pracovníci domova se snaží podzim života svým klientům zpestřit nejen příjemným prostředím ale právě i občasnými výlety.

V Domově důchodců se aktuálně nachází 133 klientů, o které pečuje přes osmdesát zaměstnanců. Jedná se tak o druhý největší domov důchodců v Libereckém kraji. Po dobu šesti let bude za symbolickou korunu propůjčen domovu pětimístný automobil od smluvní agentury. Automobil finančně podpořila řada místních firem, výměnou za peněžní dar je jméno každého přispěvatele uvedeno přímo na voze.

Sociální automobil se rozhodl podpořit i Stanislav Tomeš. “Je to v pořadí již třetí vůz, na kterém se má firma finančně podílela. Myslím, že první vůz byl věnován dětem a to mě tehdy zaujalo,” říká Tomeš, který přispěl částkou přibližně 18 tisíc korun.

Za sociálním automobilem stojí vedle agentury zejména manželé Marcela a Zdeněk Maruškovi, manažeři projektu. Ti dokázali na vůz pro seniory z Velkých Hamrů získat pětačtyřicet přispěvatelů během rekordní doby šesti měsíců. “Agenturu jsem oslovil přibližně před půl rokem a rychlostí realizace projektu jsem opravdu překvapen. Původně to mělo trvat až rok,” dodává Skrbek.

Myšlenka “Sociálního autmobilu” se zrodila u Miroslava Káninského, ředitele agentury. “Pan Káninský si podobných aut všiml v Německu, kde polepená vozidla vznikla na podporu sportovců. A vzhledem ke své původní profesi pedagoga se rozhodl obdobný projekt vytvořit i u nás s tím, že se rozhodl pomáhat potřebným,” popisuje vznik projektu Marcela Marušková. Od roku 1997 předala agentura různým organizacím více jak 650 automobilů. “S manželem jsme se k této agentuře připojili v roce 2000, právě protože nás oslovil tento způsob pomoci lidem,” dodává Marušková.