Vláda řekla ano severní variantě silnice R35 v podobě přes Český ráj. Vyplývá to ze schválené územní studie, v níž došla ke shodě ministerstva dopravy, životního prostředí a místního rozvoje.
Věc se tak definitivně dostává z kompetence Krajského úřadu Libereckého kraje. Zároveň je velkou prohrou pro tisíce aktivistů a občanů Turnovska, kteří proti rychlostní silnici už od roku 2000 vystupovali.

„Je to poslední tečka za celou problematikou. Již se tím nechceme zabývat. Stále si stojíme za tím, že severní varianta je ze všech ta nejlepší, i když víme, že doba realizace silnice je v nedohlednu," komentoval věc sociálně demokratický náměstek hejtmana pro resort hospodářského a regionálního rozvoje Vít Příkaský.

Silnice, o níž je v článku řeč, je úsekem spojujícím Liberec s Hradcem Králové, má odlehčit obcím , kudy dnes vede stávající okreska. Kritikové severní variantě vyčítají, že svým tělesem a mimoúrovňovými křižovatkami rozdělí a naruší Turnov a další obce na její trase, zničí životní prostředí a cestovní ruch.

Připomeňme, že severní koridor R35 navzdory protestům měst a obcí na Turnovsku schválil loni Liberecký kraj ve svých zásadách územního rozvoje.

Hejtman Libereckého kraje Stanislav Eichler (ČSSD) byl v předpovědích stavby R35 ironičtější. „Je otázkou, jestli až bude za 500 let silnice postavena, po ní vůbec bude někdo jezdit," poznamenal.

Podobně hovoří i ekologové a aktivisté, kteří proti podobě silnice skrz Český ráj protestují. Členka sdružení S.O.S. Český ráj a turnovská zastupitelka Martina Pokorná je přesvědčena, že  v příštích desítkách let silnice nevznikne, přestože ji schválená územní studie přiblížila lidem.

„Budeme se silnici bránit do poslední chvíle. A tou je stavební povolení. K němu mají ještě hodně daleko. Nejsou vykoupené pozemky, nemají dořešena dědická řízení, mnozí vlastníci parcel desítky let nežijí. Ještě je hodně času," řekla Deníku aktivistka.

Vedení Turnova vidí situaci střízlivěji než ekologové. Ví totiž, že silnici se již neubrání, proto vítá každé možnosti, které její následky na život lidí ve městě zmírní. „Pokud už musíme uposlechnout, tak kvitujeme s povděkem, že varianta schválená ve studii nepočítá s tunelem pod sídlištěm Výšinka a také že nejde o čtyřpruh, ale o dvoupruh. Pokusíme se dalšími připomínkami vliv silnice ještě zmenšit," potvrzuje starostka Turnova Hana Maierová.

Stejný postup hodlají aplikovat i aktivisté, i když značně razantnější. Martina Pokorná požaduje, aby v katastru samotného města Turnova byla R35 v tunelu. „Budeme požadovat, aby se silnice v Mašově dostala pod zem a na povrch se nedostala dřív, než v Pelešanech," požaduje ekoložka.