Zkrátka stav krajských silnic, to je řečí školáků horší trojka. Oproti loňsku to je jen o několik desetinek lepší. Podařilo se snížit počet havarijních a nevyhovujících úseků o 23, o 17 kilometrů snížit počet vyhovujících úseků a zlepšit o 50 kilometrů délku úseků ve stavu 1 a 2, tedy výborný a dobrý. „K výraznému zlepšení došlo zejména na silnicích II. třídy. Průměrná známka povrchů vozovek činila 2,96, což je oproti roku 2014, kdy známka činila 3,08, výrazné zlepšení. Nyní je jejich stav nejlepší za dobu existence kraje. Naopak nejhorší byl v roce 2013, kdy průměrná známka dosahovala 3,21. Přesně polovina úseků silnic II. třídy má povrch vozovky výborný nebo dobrý," přiblížil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

„V loňském roce jsme do krajské silniční sítě investovali nejvíce v historii krajů. Byly to prostředky do dokončení obnov úseků silnic poškozených povodněmi v roce 2010, do kompletních rekonstrukcí silnic, včetně všech konstrukcí vozovek, rekonstrukcí odvodnění, zdí, mostů a propustků, v menší míře samostatně do silničních objektů (mosty, zdi, propustky), které se do stavu povrchu neprojeví, ale bez jejich opravy by nebylo možné v budoucnu realizovat výměnu povrchu vozovky," doplnil hejtman Martin Půta.

Vysoký počet rekonstrukcí a oprav mostů na silnicích II. a III. třídy se projevil i na jejich hodnocení. Liberecký kraj má ve vlastnictví 653 mostů. Pouze 19 mostů je v nejhorším stavu číslo 7 a 83 mostů je v nejlepším stavu číslo 1, jedná se opět o nejlepší výsledek za dobu existence kraje. Průměrná známka hodnocení mostů činí 3,64 (hodnotí se od 1 - 7).

Loni kraj s pomocí dotací z EU zrekonstruoval třeba most přes Jizeru v Železném Brodě či silnice v Zásadě.