Vůně benzínu i řev legendární českých motorek. Pod dominantou Harrachova závodili milovníci Jawy 50, všemi přezdívané jako fichtl. „Nikdo si nedal nic zadarmo. Byla to vážně skvělá podívaná,“ smála se jednatřicetiletá Lenka.

Do závodu bylo přihlášeno celkem 28 týmů. Na start se jich však postavilo o jeden méně. „Bylo to kvůli defektu,“ vysvětlil Jan Denke, člen organizačního týmu připravujícího Fichtlcup Harrachov.

Týmy byly rozděleny do třech kategorií podle provedených úprav na daném stroji. Úkolem všech přitom bylo během čtyř hodin ujet co nejvíce kol na soutěžní trati. „Závodní okruh byl oproti loňsku o něco jiný a delší, což se logicky projevilo v menším počtu celkově ujetých kol,“ informoval Denke, přezdívaný Krtek.

Závod přitom v pravé poledne odstartovala sama starostka města Eva Zbrojová. „Šlo už o třetí ročník a myslím si, že se organizátorům podařilo nastartovat skvělou tradiční akci,“ řekla starostka Harrachova a dodala, že i ona se skvěle bavila.

Co se jízdních soubojů týče, ty byly především v kategorii speciál velmi vyrovnané. Týmy na prvních třech místech totiž měly po odmávání šachovnicového praporu stejný počet ujetých kol a tak o vítězství muselo rozhodnout jejich cílové pořadí. V dalších dvou kategoriích už bylo vyhlašování mnohem jednodušší.

„Letošní podnik proběhl i díky přízni Krakonoše k velké spokojenosti a již teď přemýšlíme o uspořádání příštího ročníku,“ předeslal za organizátorský tým

Fichtcup Harrachov Jan Denke, jenž si domácí trať vyzkoušel na vlastní kůži. S číslem 97 soutěžil po boku Milana Ptáčníka. (jzi)