V době zrodu značky svírala společnost epidemie koronaviru a Paulina Havlasová se rozhodla čas doma využít i ke vzdělání. Přihlásila se do kurzu na tvorbu webu, a když ho vytvořila, vymyslela i projekt, kde by ho uplatnila, a to při prodeji šperků. Nedávno si při procházení návrhu uvědomila, že historie značky sahá mnohem dál. Rodila se už během jejích středoškolských let. Jmenovala se tehdy PauMArt a návrhů šperků vzniklo mnoho,. jen je neměla odvahu vypustit do světa. „Při tvorbě webu jsem si řekla, že když už mám základ e-shopu, byla bych hloupá, kdybych ho nevyužila. Odkládala jsem to. Pak jsem šla den před mými narozeninami kolem radnice a řekla si, že si živnostenský list nadělím jako narozeninový dárek. Málem to neklaplo, bylo těsně před zavíračkou. Naštěstí jsem narazila na milou paní a já odcházela s živnosťákem domů. Myslím, že kdybych to tehdy nedokončila, už bych se nevrátila,“ popsala začátky Paulina Havlasová.
Od počátku měla podporu ze strany manžela. Ten se postupně z role podporovatele vypracoval přes hlídače stánku až k roli prodejce. Velmi ho to baví a krátce na to začal pro manželku vyrábět i základy na náušnice a vymýšlet své vlastní projekty a výrobky. „Aniž bychom to plánovali, stala se z Koula Myšlenky rodinná firma. Já pracuji na částečný úvazek v kulturní sféře a vyrábím šperky pro naši značku, zatímco manžel se pustil do podnikání na plný úvazek. Oba nás zatím firma neuživí, ale věřím tomu, že během pár let budeme podnikat na plno oba,“ podotkla regionální tvůrkyně s tím, že původně měla pro značku úplně jiné jméno. Zjistila však, že doména už je zabraná. „Chtěla jsem název, který nebude vystihovat jen šperky, ale celý projekt, který bych jednou chtěla mít. V sílu myšlenek věřím. Stačí si něco hodně přát, dělat malé krůčky k cíli a splní se vám to. Často nečekaně. Samozřejmě většinou pro to musíte i něco udělat. Když budete doma čekat na zázrak, nic se nestane. Líbila se mi představa, že naše značka bude propojovat lidi a ukazovat jim, že si můžou přát cokoliv, učit je snít a radovat se ze života,“ osvětlila.
A proč se rozhodla zrovna pro výrobu šperků? Protože ji provází celým jejím životem. První náušnice, na které si vzpomíná, vyrobila už v šesti letech. Vyzkoušela všechny metody, které se k ní dostaly. Vyráběla šperky z přírodnin, korálků, pryskyřice, recyklovala plasty i sklo, spojovala kovy, ale stále to nebylo ono. Teprve při práci s dřevem našla směr, kterým se chtěla ubírat. Kreativita a tvoření jí proudí v krvi. Nedrží se jen šperků, ale celého jejího života. „Stavebním kamenem naší značky jsou dřevěné, ručně malované náušnice. Ty jsou nositelem ocenění Regionální produkt Jizerských hor. K tomu na žádost zákazníků přibyly dřevěné brože a postupně i přívěsky. Abychom měli širší výběr v sortimentu, přidali jsme i další dřevěné výrobky jako magnetky se jmény, omalovánky, dekorace, podtácky či klíčenky. Na trzích jsme chtěli ozvláštnit dílničku, tak jsme pořídili stroj na výrobu buttonů. Díky tomu jsme začali vyrábět i kovové magnetky, placky na špendlíků a zrcátka,“ přiblížila sortiment Havlasová.
Nejprve se zakázkové výrobě dost vyhýbali kvůli časové náročnosti. Před pár měsíci se rozhodli vyslyšet přání lidí a zařadit ji do běžné nabídky. Na zakázku vyrábí medaile, poháry, klíčenky s logem firem, různé výukové pomůcky a také magnetky s fotkami či logem. U šperků pak patří k nejoblíbenějším motivům lišky, jednorožce a morčata. Nejprodávanějším produktem jsou v poslední době podtácky. „Většina marketingových koučů říká, že se máme soustředit na jeden výrobek, ale to nás nebaví. Zkoušeli jsem to, ale pomalu jsme ztráceli elán. Tak jsme se vrátili k našemu rozsáhlému sortimentů a jsme spokojeni a opět nás to baví. Naopak máme v plánu rozšiřovat,“ zdůraznila zakladatelka Kouzla Myšlenek.
Inspiraci čerpá všude kolem sebe. Má popsaných několik sešitů nápady a návrhy šperků. K některým se musí doučit různé šperkařské metody, protože miluje kombinování různých materiálů, jak dokazuje její nová kolekce Crystal Wood, ve které propojila dřevo, pryskyřici a české korálky. Mnoho nápadů jim dají zákazníci. „Mou tvorbu ovlivňuje hlavně příroda a fantasy svět, který miluju. Posláním značky je i to, že si u nás každý vybere podle svých zálib. Chceme, aby šperky mohly ukázat, co má jejich majitelka ráda. Proto témata neustále rozšiřujeme. Už teď si u nás vybere milovnice koček, volejbalistka, hasička i včelařka,“ svěřila se Havlasová s tím, že nejraději tvoří ze dřeva, na kterém oceňuje jeho tvárnost. „Kdybych na to doma měla prostor, mám po celém bytě pařezy. Myslím, že dřevo bude v mých špercích hrát prim i v dalších letech. Ačkoliv si pohrávám i s jinými materiály, dřevo v mých návrzích nechybí. Ráda bych se naučila ze dřeva i vyřezávat. Mám pro tyto účely uložené dřevo, aby vyschlo. Jedná se o kávovník, který tchán vypěstoval na naší zahradě. Sice neplodil, ale dřevo je to úžasné, Kolik lidí na světě bude asi moci říct, že má šperk z kávovníku vypěstovaného v Jizerských horách,“ zasmála se regionální tvůrkyně.
Kouzlo Myšlenek pro ni představuje začátek splněných snů. Původně si zamýšlela, že otevře obchůdek, kde získají prostor i další tvůrci, nyní si pohrává s úplně novou myšlenkou. Ráda by vdechla život projektu, který propojí umělce a lidi, kteří se starají o duševní i fyzické zdraví druhých. Sama v poslední době zatoužila po vytvoření komunity lidí, kteří žijí hravostí, ať tou venkovní nebo vnitřní. „Toužím po místě, kde kromě dílny a malé prodejny vznikne i prostor pro setkávání. Vidím dům, ve kterém se v jedné místnosti bude cvičit, v druhé tvořit, pořádat ženské kruhy, přednášky, workshopy a networkingy. Místo plné klidu a pohody,“ nastínila své plány s tím, že by se jednalo o místo, kam si ženy mohou chodit odpočinout od běžného života. Má totiž za sebou spolupráci na podnikatelských snídaních a networkingu pro ženy, kde viděla, jak vzájemná podpora žen mezi sebou je důležitá. „Přála bych si, aby takovou možnost měly i ženy, které nepodnikají. Jak jsem už říkala, Kouzlo Myšlenky není jen název šperků, ale životního stylu, ke kterému bych se jednou chtěla propracovat,“ uzavřela Paulina Havlasová.