Zastupitelé řekli projektu ano i přes zhruba šestadvacetimi­lionovou spoluúčast města. Stavět se začne dokonce i v případě, že město na projekt nezíská státní příspěvek. Stavba by se tím prodražila o další čtyři miliony, které by šly právě na účet města.

O budoucnosti projektu terminálu za sedmdesát milionů se korun se dlouho spekulovalo především v souvislosti s loňskými problémy kolem udělování dotací z Evropské unie. Regionální rada NUTS II Severovýchod, která rozhoduje o dotacích pro Královéhradecký, Liberecký a Pardubický kraj totiž v září přerozdělování dotací, které se týkaly i tanvaldského terminálu, pozastavila kvůli tehdy nejistému vyplácení příspěvků ze strany státu.

Jenže 22. září se pak vláda usnesla, že stát i v tomto roce podpoří všechny již schválené projekty, s výjimkou krajských.

Původně pozastavených 128 projektů na zlepšení dopravní obslužnosti a cestovního ruchu následně Regionální rada NUTS II Severovýchod schválila právě k datu usnesení vlády, což by podle mluvčí regionální rady Evy Jouklové mělo znamenat, že tyto projekty ještě sedmi a půl procentní státní příspěvek dostanou.

„Vláda navíc v těchto dnech měla rozhodovat, jestli podpoří i projekty schválené po 22. září. Bez ohledu na usnesení vlády, které zatím neznáme, by ale oněch stoosmadvacet zářijových projektů příspěvek dostat mělo,“ řekla Deníku Eva Jouklová.

Počítají s tím i Tanvaldští. „Kdyby se ale nakonec stalo, že příspěvek nedostaneme a náklady se nám ještě o čtyři miliony navýší, stejně od projektu neodstoupíme,“ konstatoval tanvaldský starosta.

Nový autobusový terminál vyroste přímo u vlakového nádraží. Cestující přestupující mezi vlakem a autobusem už se tak nebudou muset trmácet téměř kilometr pěšky.

Součástí stavby bude také kruhový objezd, parkoviště pro automobily, veřejné toalety a samozřejmě informační systém. Autobusová stání budou krytá.

Současné autobusové nádraží i po vzniku nového terminálu zůstane zachované, takže autobusy tam budou stavět i nadále.