„Spolu s Královéhradeckým krajem jsme dokonce sjednali dílčí obnovu vozového parku. Přibližně za rok a půl mají být na lokálce nasazeny známé vozy Regionova Českých drah, které mají vyšší kapacitu, pohodlná sedadla, nízkopodlažní vstup a prostornou toaletu. Jsou lépe vyhovující i pro vozíčkáře,“ řekl statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy Jan Sviták.

Nyní denně jezdí po trati s pravidelnými osobními vlaky typické motoráčky řady 810, několikrát týdně nákladní vlak a každoročně i parní vlaky pro turisty. Kraj ve spolupráci s místní samosprávou sdruženou do organizace Krkonoše – svazek měst a obcí už delší dobu plánuje trvalý celoroční provoz nostalgických, z většiny parních vlaků mezi Vrchlabím a Rokytnicí nad Jizerou.

Beranův hostinec v Trávníčku.
Spolky v Libereckém kraji pečují o památky, za svoji práci získaly ocenění

„To také souvisí s využitím nádraží Martinice v Krkonoších, které je kulturní památkou,“ dodal Sviták. Na trati z Martinic do Rokytnice ve vzdálenější budoucnosti Liberecký kraj nevylučuje možnost provozu tramvají, jeho podmínkou by však bylo prodloužení dráhy přes město Rokytnice nad Jizerou k lanovkám.

Podle současných zákonů nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň. „Smíšený provoz vlaků a tramvají je v zahraničí v běžném provozu na mnoha místech, v České republice však chybí jeho legislativní ukotvení. Změnit zákon trvá mnoho let. Snadnější cestou bude pro testování provozu tramvají vybrat jinou železnici bez plánovaného provozu vlaků,“ podotkl náměstek hejtmana pro resort dopravy.