Zima, mráz, sníh a vleky dokáží zajistit přísun turistů do horských oblastí. V zimní sezoně nastává boj mezi jednotlivými podnikateli o hosty a zákazníky. V dobré sezóně je nakonec plno všude. Obce a města nemají problém s nedostatkem turistů a nemusejí vyvíjet a organizovat žádné rozsáhlé a nákladné kampaně.
Letní období je naopak rájem pro zahraniční turisty. Vracejí se hlavně Holanďané a Poláci. Pro české turisty byly hory dlouho nezajímavou oblastí.

Turisty lákají na pořádané akce

„Podporovat ruch se snažíme především pořádáním zajímavých kulturních nebo sportovních akcí. Velkým přínosem pro rozvoj turistického ruchu v letních měsících je budování cyklostezek,“ řekl starosta Smržovky Marek Hotovec.
Podle něj není Smržovka vyhlášené lyžařské středisko. Jako zimní ano, ale pokud lidé mohou, hledají ubytovací kapacitu blíže lyžařským areálům.
Další možnost vidí starostové v kvalitním informačním a navigačním systému. Pokud se lidé nebudou umět v kraji pohybovat a nebudou vědět o možnostech vyžití, tak nepřijedou. A dnes je to otázka i internetu.
„Je jasné, že slovo hory v místopisném názvu lákají lidi hlavně v zimě. Ale takzvanou mimosezonu musíme nahradit jinými lákadly. Kulturní a společenské akce, které se pořádají každý rok, jsou řešením,“ řekl starosta Desné Marek Pieter. Také podle něj hodně v poslední době pomáhají upravené cyklostezky. Další oblastí je podle něj i agroturistická stezka, která vede až do Kořenova.
Podle většiny starostů je nejdůležitější informovanost potencionálních turistů. „Snažíme se rozvíjet turistický ruch v rámci mikroregionu. Velký význam mají cyklostezky. A další výhodou je koupání,“ řekla starostka Zlaté Olešnice Věra Hovorková. Podle většiny starostů v regionu se situace v létě zlepšuje.