Dva nové přestupní terminály pro veřejnou dopravu vznikly na Smržovce rozsáhlou rekonstrukcí hlavního a dolního nádraží a blízkého okolí. V rámci projektu vznikly i dvě nové autobusové linky a zázemí pro jejich provoz.

„Projekt podpořila dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod. Podařilo se nám získat bezmála dvaadvacet milionů korun. Dalších zhruba dva a půl milionu dofinancovalo město,“ řekl Deníku starosta Smržovky Marek Hotovec.

Nové terminály jako torzo Regiotramu

Projekt úprav obou nádraží vznikl jak z iniciativy města, tak na základě plánovaného projektu Regiotram, který měl zásadně vylepšit dopravu v Libereckém kraji a jeho součástí byla právě řada nových terminálů. Z Regiotramu sice sešlo, spousta jeho dílčích částí, právě včetně terminálů na Smržovce, se ale nyní realizuje samostatně.

Úprav se dočkaly i cesty a sezení

Na hlavním smržovském nádraží se dočkala úpravy i příchozí cesta a parkoviště u Zámečku. Na dolním nádraží pak město nechalo zvelebit odpočinkové plochy, které využívají cestující vlakem i autobusem. Došlo také k výměně dvou stávajících autobusových zastávek a k instalaci jedné nové.

„Vznikly také dvě nové autobusové linky se zázemím. Počítalo se samozřejmě s bezbariérovým přístupem pro občany se sníženou mobilitou a orientací,“ poznamenal starosta. Nové linky slouží jako přípoj pro drážní dopravu a rozšiřují síť infrastruktury hromadné dopravy v regionu.

Podle Marka Hotovce mají nově vzniklé terminály pozitivní ohlasy ze strany místních. „Otazník visí jen nad tím, jak to bude s využitelností, ale vznikly nové spoje a já osobně považuji úpravy obou nádraží za nadčasové,“ uzavřel smržovský starosta.