„Nočním vlakem po půl jedné jezdím skoro každý týden, z práce v Praze. Skvěle mi vyhovuje, protože skoro plynule navazuje na poslední autobus z Prahy," říká dvaatřicetiletý Petr z Tanvaldu.

„O víkendových nocích bývá maximální obsazenost vlaku až třicet cestujících a vzhledem k výměně cestujících po trase jich přepraví asi padesát. Spojení je bezpečné a komfortní a zavedli jsme ho právě za účelem návratu z kulturních a společenských akcí," vysvětlil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

„Spojení je bezpečné a komfortní a zavedli jsme ho za účelem návratu z kulturních a společenských akcí," doplnil Mastník.

I proto Liberecký kraj vyjednal s dopravci podmínky, za jakých vyjedou v prosinci noční vlaky z krajského města i do dalších směrů. „S prosincovou změnou jízdních řádů se dostanou cestující po půlnoci z Liberce i do Frýdlantu, Turnova, Semil a Hrádku nad Nisou," přiblížil Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v Libereckém kraji.„Obdrželi jsme připomínky, aby půlnoční vlaky jezdily i sem. Cestujícím chceme vyjít maximálně vstříc, a tak po projednání s dopravci, Českými drahami a Die Länderbahnem, navrhujeme zavedení zkušebního provozu vlaků s odjezdem v 0:35 z Liberce, zatím jen o víkendech a svátcích," doplnil Pavel Blažek.

Roční náklady na zavedení nočních vlaků jsou odhadovány na 1,4 milionu korun. Obsazenost spojů bude pravidelně vyhodnocována a po zkušebním období se rozhodne o jejich dlouhodobém nasazování.

LETNÍ VLAKY

I letní turistické vlaky se v kraji těší velké oblibě. Jak přímé spojení z Liberce do Doks, které je letos v provozu poprvé, tak cyklovlak z Liberce do Kořenova jsou turisty a výletníky hojně využívány. „Liberecký kraj je proto objedná i pro příští letní sezónu. Zaveden bude i nový spoj, do oblasti Českého ráje," sdělila Markéta Dědková, mluvčí krajského úřadu.