Dvoudenní výlet totiž vyžaduje nejen vysokou dávku zodpovědnosti ze strany učitele, ale také ochotu rodičů se vícedenního výletu zúčastnit. „Na dvou a vícedenní výlety bych s dětmi ráda jela, ale v současné době se špatně shánějí rodiče, a na vlastní zodpovědnost si celou třídu vzít nemohu,“ řekla učitelka ze Základní školy v Rýnovicích Jana Mašindová. „Na druhou stranu je dobré to, že na těchto výletech poznám jednotlivého žáka i z jiné stránky než z té školní,“ doplnila Mašindová.

Důležitý je vždy kolektiv celé třídy

Jak se ke školním výletům postaví učitelé, záleží také na tom, jaký je třídní kolektiv. Zda jsou žáci zvladatelní a dokáží poslechnout. „Zrovna jsem se s žáky páté třídy vrátila z třídenního pobytu v Alšovicích. Moji žáci tvoří dobrý kolektiv, což mi umožňuje na vícedenní výlety vyrazit, také mi pomáhají rodiče. Alespoň tři maminky jedou vždy s námi,“ sdělila zkušenost učitelka Základní školy v Lučanech Martina Mičková. K výletu musela nejprve získat povolení od ředitele i všech rodičů.
Vícedenní výlet musí schválit ředitel jednotlivé školy. Za žáky škola zodpovídá do doby školního vyučování nebo pobytu v družině. Pak je veškerá zodpovědnost na učitelích.
Proto se většina učitelů brání delšímu pobytu s dětmi. V případě, že by se dítěti něco stalo, mohl by dotyčný učitel skončit až ve vězení.
I jednodenní výlet však může být přínosný. „Vybíráme taková místa, která nejspíš děti se svými rodiči nenavštíví a budou pro ně zajímavá,“ doplnila Jana Mašindová, která s dětmi často vyjíždí na horu Smrk.
Školní výlety jsou pro děti přínosné hlavně z té lidské stránky a patří neodmyslitelně k nejkrásnějšímu období, a tím je konec školního roku.