Prodloužena byla i výluka na trati Jaroměř Liberec, do stejného data.

„Zpoždění způsobil nedostatek komponentů zabezpečovacího zařízení, stavebně je celá rekonstrukce ukončená. Ovšem bez zabezpečovacího zařízení by vlaky před každým přejezdem musely zpomalit na rychlost deseti kilometrů v hodině, což by způsobovalo velká zpoždění," přiblížil za podnik Správa železniční dopravní cesty mluvčí Marek Illiaš.

„Na trati Jaroměř Liberec rekonstruujeme hlavně přejezdy, zvláště ty, kde nejsou závory či dokonce ani semafory. Tím se zrychlí železniční doprava," poznamenal Marek Illiaš.

Strojvedoucí totiž museli před nechráněnými přejezdy výrazně snižovat rychlost. „Přejezdy budou i bezpečnější pro další dopravu," doplnil Marek Illiaš.

Ani to však není vše. „Projekt bude mít pozitivní dopad také na komfort cestování, zkrátí se jízdní doba a cestující budou navíc lépe informováni o aktuálním dění na trati,"shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Celkové náklady stavby s názvem DOZ trati Jaroměř Stará Paka činí více než 460 milionů bez DPH.

Projekt je v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši skoro 365 milionů korun. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Doplňme, že trvá i výluka na trati Kořenov Harrachov a to i kvůli výstavbě nové výhybny pro křižování vlaků v Harrachově.

Cestujícím je k dispozici zákaznická informační linka +420 840 112 113, kde operátoři podají veškeré informace.