Dvaadvacet zlevněných jízdenek, které vydal Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce na začátku října, zase koncem roku zmizí. Proti se totiž vzedmula obří vlna nespokojenosti. „Tak negativní reakci veřejnosti jsme nečekali. Zlevněné jízdenky v lednu již nevydáme,“ vysvětlil nový ředitel DPMLJ Luboš Wejnar.

Lidem veskrze vadilo, že zvýhodněné jízdné se vztahuje jen na obyvatele Zeleného údolí, kde žijí převážně Rómové. Prvotní myšlenka projektu byla přitom jasná. „Hledala se cesta, jak děti z této lokality dostat do školy. Jinak jezdí načerno nebo chodí pěšky kolem frekventované silnice,“ popsala Martina Poršová, mluvčí DPMLJ.

Zavedení zvýhodněného jízdného mezi lokalitou Zelené údolí a centrem nenechalo chladnými diskutující jak na webu města Jablonec, tak Jabloneckého deníku.

„Obyčejní lidé mají také málo peněz a jejich děti musí chodit po silnici ve sněhu v zimě. Proč také Romové nemohou,“ ptá se jeden z diskutujících na webu města. „Je neúnosné jaká privilegia mají. Tyto jízdenky přece neplatí dopravní podnik, ale my všichni,“ konstatoval diskutující na webu Deníku.

Proti zavedení zvýhodněného jízdného byla od počátku i jablonecká radnice. „Návrh zlevněných přenosných jízdenek jsem odmítl už při jednání s vedením DPMLJ 12. září,“ přiblížil Petr Beitl, starosta Jablonce.

Dopravní podnik vydal na začátku října dvaadvacet zvýhodněných jízdenek určených jen pro jízdu tramvají ze Zeleného údolí do centra a zpět. Místo 1130 korun za ně tamní obyvatelé platili jen 250 korun.

Projekt byl zkušební a dále ho DPMLJ neprodlouží. Veřejnost vnímala jako problémové i to, že DPMLJ prostřednictvím sociálních pracovnic poskytl zvýhodněné jízdné vlastně všem obyvatelům z lokality.

„Pokud by se mělo jednat o jízdenku pro děti, byla by omezená věkem a byla by na jméno,“ našel průhledné řešení další z diskutujících na webu Deníku.

DPMLJ je největší společností ve vlastnictví Liberce. Od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem společnosti také Jablonec. Podnik má autoškolu, provozuje komerční linku Liberec - Praha a má i cestovní agenturu. Významné příjmy tvoří reklama. Společnost s více než půlmiliardovým obratem přepravila loni 36 milionů cestujících.

s využitím ČTK