Šedesát sedm cestujících přepraví zánovní autobusy španělského výrobce Beularis Aura z Jablonce do Prahy a zpět. Tyto autobusy nabízejí větší komfort a přibližně o jednu čtvrtinu vyšší kapacitu než autobusy nasazované dosud.

„První žluté autobusy, které pojmou až o dvanáct cestujících více než ty současné, vyjedou tento čtvrtek,“ uvedl generální ředitel ČSAD Jablonec Luboš Wejnar s tím, že změna v jízdních řádech tímto směrem nenastane. „Stávající počet padesát pět míst nám nestačil a stávalo se nám, že na některých spojích cestující museli stát,“ doplnil Luboš Wejnar.

S patnáctimetrovými autobusy má již čtyřletou zkušenost společnost Student Agency, od které je jablonecký dopravce zakoupil. Služby pro šedesát devět minut jízdy zůstanou prakticky obdobné. V ceně jízdenky za sto korun a při zpáteční za sto šedesát cestující obdrží teplý nápoj dle svého výběru, denní tisk, může využít připojení k internetu, autobus je klimatizovaný, je v něm možno zakoupit jízdenky jak na městskou dopravu v Praze, tak v Jablonci. Navíc autobus je vybaven toaletou.

„Do Prahy jezdím pracovně čtyřikrát za týden. Čas, který strávím na cestě, alespoň produktivně využiji tím, že se připojím k internetu,“ uvedl za cestující Jindřich Berounský, který je jabloneckým zastupitelem.

V současné době mohou připojení na internet využít cestující v deseti autobusech společnosti ČSAD Jablonec. „Tím, že smysluplně využiji čas při cestě autobusem, přestal jsem do Prahy jezdit automobilem. Omezit počet aut díky lepším službám a dostupnosti autobusů je také cílem modernizace,“ uvedl tentokrát za město Jindřich Berounský, který nadále bude apelovat na to, aby se rozšířily i spoje do brzkých a nočních hodin.

„To, že se jedná o spoje ztrátové si uvědomujeme, proto chceme, aby byly dotovány ze státního rozpočtu,“ doplnil jablonecký zastupitel s tím, že v budoucnu by například jedním spojem mohli ošetřit jak Jablonec tak Liberec.

Již nyní některé spoje dovezou cestující z Prahy přímo až na sídliště Mšeno. Služba vznikla také na základě faktu, že dříve lidé ze Mšena volili jako nástupní místo do Prahy Liberec.

Autobusy, které jezdily do Prahy, nasadí dopravce na dálkové linky do Ústí nad Labem, Harrachova, Tanvaldu nebo na trase přes Hradec Králové do Brna.