Dohodu o prodeji značek minulý týden podepsali zástupci španělské firmy a Jablonex Group. S odvoláním na člena představenstva Fanjoya Group Václava Blažka a další zdroje z oboru o tom informovala Mladá fronta Dnes.


Konečnou dohodu firmy zatím neuzavřely, Jablonex ale potvrdil pokročilý stav jednání. Cenu transakce firmy neuvedly.


Španělská firma chce pod značkou Jablonex nebo Bijou de Bohéme nadále prodávat českou bižuterii, i když už nebude z Jablonexu. Jednotlivé kolekce chce nakupovat u malých výrobců z regionu. „Jsme připraveni jednat jak s výrobci bižuterie na Jablonecku, tak s výrobci polotovarů,“ uvedl Blažek.


Součástí obchodu je i nákup některých zahraničních zastoupení nebo internetové domény jablonex.com. Cenu za značku žádná ze stran nezveřejnila, už dříve se však cena ochranných známek odhadovala řádově na desítky milionů korun. „Společnost Fanjoya chce vrátit značce Jablonex stejnou úroveň, jakou měla v minulosti,“ řekla listu spolumajitelka firmy na výrobu skleněných perel G&B beads Zuzana Slámová.


Jablonex skončil s výrobou bižuterie v roce 2009. Z někdejšího impéria Jablonex Group zůstaly jen nevyužité budovy. Zbytek výroby buď skončil, nebo ji Jablonex prodal jiným společnostem.


Jablonex Group patřil k největším výrobcům bižuterie na světě. Vznikl v roce 2005 spojením Ornely, Jablonexu, Bižuterie České Mincovny, Železnobrodského skla a Bohemian Jewelery. V době svého vzniku zaměstnával asi 3900 pracovníků.