„Nepotřebuji blokovat parkovací místo celý den, stačilo by mi pár hodin. Ale proč bych stanoviště přenechal dalším, když zaplatím stejnou částku,“ uvedl podnikatel Jan Hübner. Dodal, že stejné vyhrazené místo by mohli úředníci pak zpoplatnit i vícekrát.
Za čtyřiadvacetihodinové vyhrazené stání je radnicí účtována roční sazba dvanáct tisíc v pěší zóně, deset tisíc dvě stě korun v ostatních lokalitách stejně, jako třeba za jednu hodinu v noci. Systém, nikoli však poplatky, vyhrazeného stání se řídí zákonem o pozemních komunikacích. Každý žadatel, kterému dopravní a silniční úřad vyhoví a stání vyhradí, pak užívá místo na komunikaci, které je označeno svislým i vodorovným dopravním značením.
„Jednotná sazba mi připadá nelogická. Nespatřuji žádný smysl dvou nabízených variant, když poplatky zůstávají shodné,“ konstatoval Jiří Čeřovský, bývalý starosta města.
„Není v zájmu města, aby lidé parkovali v centru na vyhrazených místech 24 hodin denně,“ vysvětlila mluvčí radnice Veronika Krausová.
Dodala, že proto vydávají povolení na časově omezené vyhrazené stání. „Protože nám však zákon neumožňuje toto zpoplatnit a lidé by pak vyhrazené stání měli vlastně zadarmo, přistoupili jsme k pokynu ředitele odboru majetku a financí Ondřeje Friče, který vyhrazené parkování na časově omezený úsek dne upravuje,“ sdělila Krausová.