Provoz tohoto pracoviště bude zahájen letos v září. V současnosti jsou ve zkušebním režimu testovány funkce informačního systému a datová komunikace z vozidel, formáty a obsah vstupních dat.

Od dubna loňského roku, kdy byl radou kraje schválen záměr zřízení Centrálního dispečinku, zajišťuje společnost KORID LK v postupných krocích jeho realizaci. Implementace informačního systému pro Liberecký kraj přijde na 480 000 korun a provozní náklady centrálního dispečinku se předpokládají ve výši tři miliony.

„Přibližně tři čtvrtiny této částky jsou osobní náklady na personální zajištění provozu dispečinku, dále tato částka zahrnuje provoz informačního systému dispečinku, datové přenosy z vozidel a náklady na provoz pracoviště," vysvětluje krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

CESTOVÁNÍ BEZ STRESU

Nové pracoviště ocení hlavně cestující. Těm totiž odpadnou problémy typu ujetí autobusového přípoje. Centrální dispečink IDOL bude v provozu denně od 4 do 24 hodin. „V případě zpoždění některého spoje bude automaticky řidič navazujícího spoje informován, aby počkal na cestující, kteří potřebují přestoupit," slíbil projektový specialista Pavel Jaško ze společnosti KORID LK. Podle něj budou mít dispečeři možnost kdykoli zasáhnout do provozu tak, aby nečekané události na silnicích či dráze měly na cestující co nejmenší dopad.

Poskytovat bude též informace pro cestující. Ti budou mít možnost na dispečink telefonem nebo jej kontaktovat on-line.